lov

för på folkhögskola är det så mycket att göra att lov känns välbehövligt.
i alla fall en bra återhämtning för kroppen även om kvantiteyerna inte är så stora, är dock alkoholintaget ganska frekvent.
Märks om inte annat i plånbok.
   I Torsdags gjorde jag mormor glad och gick på Fotoutställningen In Hate We Trust där fotografen/konstnärinnan/upphovsmakarn var och pratade om bilderna, samt bakgrund. Mycket intressant och mormor fick många nya vinklar på tillvaron, hon hade liksom inte förstått att det värsta hatet mot HBT- personer kommer från extrem högerna och kyrkan.
Anyways var dagen mysig, och det är underbart att bli ompysslad, omstoppad i sängen, vakna med färskpressad apelsinjuice, färkst bröd och nybryggt kaffe.
På fredagen var det date med T och han gav mig det senaste skvallret från humanisten, försedde mig med div kataloger och hemsidor, thanks.
    Lördag skulle ägnas åt Kontiki, men då min hals bestämde sig för att böka, banka och hålla på slutade det med att en minst lika pigg J kom hit, vi gjorde milkschake, lämnade päronen på festligheter, och somnade mitt i filmen. Tills ett par glada föräldrar väckte mig klockan ett och ville bli hämtade.
   På söndagens morogn ringer en värd till gårdagens nämnda fest och ber om hjälp. Vi tycker ut och efter en timmes röjning åker vi hem med pengar och varsin baginbox. Vi är nöjda. DAgen fortsätter med god mat och ännu godare efterrätt, min specialare. Äpplen i ugn med mörkchoklad på med glass och hallonsorbé. För övrig har min hals tvingat mig till diverse olika mikshakes och smoothies, stackars mig ;)

Jag fick även iväg ett mail, har på riktigt börjat jobba på min framtid, och det känns absurt, läskigt och på ett sätt bra, att i alla fall ha en riktning, ett mål, en plan. Mne nu vill jag fan ha svar också, varje gång det lyser NYTT MAIL i inboxen hoppas jag högt, hittils har det varit sjukt viktiga mail från CSN och Loke... 
   Utthär, ring när du har tid, detta är skandal.

ni vet att ni älskar mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0