mina trumhinnor är i alla fall lätta att se

idag har jag varit hemma och vårdat min sjuklighet. nästan

jag gillar att hon som sköter allt på skolan, bland annat sjukänmälningar vet vad jag heter i efternamn och i vilken klass jag går i.
"är det du igen? oj, oj, nu får du se till att bli frisk"

Nästa samtal gick till psykiatriskainstutionen, där fick jag lyssna på en telefonsvarare. Alla platser var slut.
Återkom i höst

Efter prat med vårdcentralen ville de kolla på mej
lyckat att det inte går några bussar och att ingen med bil är hemma
så jag väckte M lite brutalt och sa att hon minsann skulle till älvängen

jo det var svullet, och jo det var rött och så.
"men vi har ju kollat allt
jag vet inte vad det är som är fel"
men dina trumhinnor är iaf lätta att se!

Sen låg jag och M i solen och drack kaffe.
nu vet jag att det inte är n hit om man är sjuk.

men jag orkar inte vara sjuk mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0