x

jag vill ha filmen Die Welle
jag vill att alla ska se den filmen
jag vill orka skriva längre inlägg om det jag verkligen tänker på
men det blir bara en massa meningslöst pladder om ingenting
inte ens allt och ingenting, bara ingenting
men vet du vad?
nästa nyår åker jag vill moskva.
jag ska se på lenins lik
åka tåg och dansa på torget i snön
jag höll på att med avsikt sätta mej på fel tåg i munchen.
staden kallar på mig

appropå tåg, något trevligt fick jag ut av den tjugofyratimmarlångaresan, en jättetrevlig man pratade med mig flera timmar.
vi pratade helt obehindrade av språkliga barriärer
om norden, norge som han jobbat i, snö, skidor, kaffe, framtidsplaner, konst, ekonomi (han jobbade med finanser) nyår, festande, kärlek, språk och nörderi. kortsagt, det mesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0