verklig(hets)flykt

verklighetsflykt
är ett passande ord för mitt liv
det är skönt
saker löser sig,
right?
som att jag snart faktiskt ska till Färöarna,
om mindre än två veckor
som att jag snart springer ut
om lite drygt en månad
som att teatern snart dra igång, lika säkert som att knoppar brister
som att vacker kommer hem, imorgon
som att skolan snart börjar
jag fyller 20
och drar iväg till peace&love
vet ännu inte om jag har tillräckligt med jobb i sommar, har ingen aning om vad som händer till hösten, i värsta fall står jag utan utbildning och jobb

men... det löser sig
och
mitt hjärta kommer bulta extra slag för dej, som för så många andra
jag tror att jag är mera kär i kärleken i sej, än i dej,
trots allt,
för det sitter mest i skallen
jag grubblar, velar
mer än känner, längtar, trånar och går åt
är jag hjärtlös och förfallen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0