x

Jag var i Oslo med ditt ex,
men det är inget mellan oss
Vi bara lallar runt på Karl Johann
han och jag behövde komma bort


Oslo var Haga över hela stan.
Vin och promenader
Ölhak och roliga norrmän

På en buss hem utan luftkonditionering försökte jag att summera min sommar
och omringad av Köpenhamn och Olso
men inslag av födelsedagar, visfestival, winnerbäck och spontanfester
tror jag att jag kan glömma ångesten, misären av att vara ensam i lödöse, för mycket jobb och Peterstrafikskola

nu ska jag se Mordkommisionen, vårda min förkyldning som Mimmi friskostigt delade med sig av, sova, jobba imorgon och sen börjar skolan.

Och jag längtar efter skola, nya människor, rutniger och slentrian.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0