the sun is shining

  idag regnar det inte :)
och jag har hjälpt H att beställa biljett till lördagens äventyr.
Vin och middag i Haga slår aldrig fel

  Dagens schema: tandläkare, IV, Peterstrafikskola
och sen (trumvirvlar) är det dags att fixa iordning min dator!
Så planen imorgon är Botaniska, skriva på guidningen och sedan mabie husfest.
Kommer nog mest att hålla till i hus 11 isf.
  Så, ikväll mina vänner, bloggar jag (förhoppningsvis) på min egen dator.
Annat som hänt idag, vi har fått ett tillskott i klassen i form av lite testosteron.
En pojk på 22 som heter N jag fick äran att interjuva honom idag och ska hem och skriva ett peronsporträtt.
Vad kan jag säga? En typisk lillebror, och visst var han det. Hunsad av sin storasyster. ^^
  Dagens var alltså att interjuva, berätta om varandra och skriva personporträtt.

har jag sagt att jag gillar denna skolan?

Till skillnad från Wen, som har en lång tradition som folkhögskola är denna rellativt ny, den har bara funnits från ca 1950... Trots det känns allt mycket mera genomtänkt och strukturerat.
Man får den information man behöver, allt är redan fixat och bara det att vi fick sätta igång med ett projekt redan tredje dagen.
  Kanske beror det på att jag måt bättre och är öppnare, men det är fan så mycket enklare att få kontakt med alla möjliga redan under första veckan. 
 
Igår var det som den traditionsenliga Augustikvällen, som är tänkt att vara på spelplatsen, men där har vi bara kunnat vara 1 gång av 4. Det var Majornas 3dje rote som spelade, och gosch, det var faktiskt mycket bra. Se dem om ni får chansen. Men eftersom min blogg inte är en komirsiell blogg som tjänar pengar på att namedroppa namn måste jag tillstå att hela grejjen med Augustimusik som koncept är en kul idé, det har ändå funkat hyffsat att i vårat lilla, lilla samhälle. Under tre år har sammanlagt 12 mer eller mindre kända grupper/musiker spelat och det har över lag varit en hög nivå. Och tanken att det faktiskt finns underlag, att tillräkligt många människor tar sig tid att gå på en liten konser en onsdagskväll i ett litet samhälle, det är roligt. Tre år i rad.

Nu ska jag lalla vidare. Kanske träffa H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0