lov

som sagt, jag är fortfarande hemma
och jag tänkte försöka mig på en någorlunda, strukturerad (host) summering av lovet.
jag har laddat upp med te och japan mix, you better do the same.
Alltså, fredagen den 19:e kom så tillslut mitt körkort, så jag kunde packa klart och lämna ännu ett ångestmoln
lördagen spenderades mestadels i en bil med musik i öronen och några koffein och bränsle pauser.
vi såg på målet i vasaloppet, så nu har jag gjort det.
Jag var mer faschinerad över deras totala brist på service på stället vi var på och att de kallade snabbmakaroner för färst pasta...
hursom, huset var jättemysigt, och faktiskt stort. Vi hade ca 25 meter att gå för att komma till liftarna, vilket är okej med mej.
Första dagen tog jag och min bräda oss an barnbacken, där bråkade brädan med mig.
jag föll, föll, och föll igen.
aj, rygg, rumpa och knän.
Än så länge hade jag bara sett den lilla minibacken med knapp lutning, men jag var gråtfärdig, men envis som en åsna. Skrev in mig på skidskolan med en annan tolvåring och kände mej väldigt tuff.
Tillslut klarade jag i alla fall av knappliften och att ta mig ner för hela backen (vi pratar fortfarande den där treåringarna tultar runt)
kaxig av mina framgångar lurade bror och syster upp mig i sittliften och riktiga backar. vilket resulterade i hjärnskakning och scooterresa hem till sängen.
ännu en dag låg jag mer än stod och min lärare kunde inte göra så mycket.
När en jävla rem på brädan lossnade löd jag alla råd och bytte ut brädan mot skidor.
Mycket klokt.
Tillslut bemästrade jag till och med den svarta backen, men ett par fina praktvurpor. (ni vet, sådana där Kalle Anka- vurpor, där jag rammlar, gör en volt i luften för att landa med huvudet i en snödriva)
Julafton var något av den mysigaste jag varit med om.
Så optetantiös, ingen ångest eller prestationkrav.
Bara, skidor, kalle, mat, lite paket, mycket skratt och spel. Lite gott att dricka och desto mer att äta.
Vi utforskade deras bowlinghall, som man A, behövde åka bil i en halvtimma för att komma till och 2, hade fyra stcken banor, det var något av det sötaste jag varit med om.
vidare gjorde vi en eller två krogrundor, vilket gick fort. en liten pub/after ski med två sortes öl, en cider och som kunde blanda två drinkar, men kul hade vi i alla fall.
annandagen styrde jag min kosa mot göteborg. Natttåg.
Sen möta upp S och M på nisse.
Roadtrip till Zell med stop på Borderline, vi grät av lycka när vi såg priserna.
I Lubeck övernattade vi, åt god indisk mat, simmade, jag fotade och sen blev det en massa prat, ormgrop och
"Vaffödådå?" "Nu blev det kvällen" osv.
Kvällen den 28:e anländer vi till zell. Blir vidare skuffade till Schyttorf, till ett stall utan rum åt oss, men precis som för josef och maria löste det sig, men vi fick minsan ingen liten profet.
Zell var kaos, smutts, lycka, rus, blå himmel, fantastisk snö, förvirring, borttappning, öl, spritser i ett enda omtumlande drag.
Och uppdatering kommer nog senare.
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0