x

60- talsfest som gick smärtfritt,
och rent utav blev hurkulsomhelst
dansa så att svetten rinner i min orange, fladdriga kjol,
min vita linnetunika, smycken som rasslar 
du låter som en marakas
mina bara fötter som fick blåsor men styrde mig obehindrat,
inga tvång, osäkhetstankar eller annat hinder. 
bara dansa, dansa bort 

(en annan jag vill dricka te med nu, är du!)

i finland ska vi festa, på finnars vis med bastubad och ren sprit.  
där ska jag fota med min aldeles egna och bästa kamera
tillsammans med Linda, den sötungen som jag inte får riktigt grepp på men inte kan annat än beundra och tycka om.
Vårat konstverk blev succé, alla ville bidra med sin BH:ar. och jag var snyggaste hippien, så det så. 
 vi ska fota stadsdelar i Helsinkii, jag svart/vitt, vackerhet imisär och hon färgglatt, levande, sprudlande glädje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0