harmoni

underbart
nivet, den där kannslan som inninner sig när hela huset, inkl mitt rum är städat
alla småsaker är dammade
fågelburar är kliniskt rena
huden är skrubbad och insmord med väldoftande lotion
håret doftar
navid sjunger om hennes hemlighet
och lakanen är helt nytvättade

allat kaos som funnits i mig försvinner tillsammans med smutstvätt och dam
är det inte underligt?
men det är lite så jag fungerar.
det är bara kolla på mitt rum om hur jag mår.
är det stökigt är jag stressad och oharmoninsk
de få ögonblick det faktiskt är ordning mår jag bra.
löjligt simpelt.

snart kommer mormor och morfar
och jag är inte klar inför den planerade lektion som vo ska hålla imån, men nu ska jag sätta mig framför brasan.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Det där känner jag igen. Är precis likadan stumpan:)...haft en lugn harmonisk vecka, just för att som du sa, mitt rum är kliniskt rent...eller hela lägenheten är:D Puss saknar dig

2008-11-20 @ 17:00:27
Postat av: Mimmi

BTW: Damm stavas med två M (annars blir det dam som i lady). De enda orden som man stavar med två M är Damm och Lamm tror jag ;) Husk på det du haha!

2008-11-20 @ 17:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0