gå och dö

ibland älskar jag min skola lite mer än vanligt
till exempel när man en grå november måndag
huttrande masar sig in i aulan med en kaffekopp i ena handen och div väskor i den andra
och möts av en saga
Fabler barn inte bör läsa
I korthet gick den såhär:
Hugo och Jessica är två ekorrar
och de sammlar nötter
hela året sammlar de nötter
Hugo är väldigt noga med sina nötter, han vaktar dem väl och låter ingen komma i närheten av dem.
Ingen får smaka en endaste liten nöt.
Jessica delar med sig av sina nötter när andra frågar om de kan få några stycken.
Men när de frågar Hugo säger han
 - Gå och dö!
Men Jessica gav de som frågade några nötter.
En dag frågade Hugo Jessica om han kunde få några, och det fick han.
Nu var det vinter och alla Jessicas nötter var slut.
När hon så frågade Hugom han han kunde ge henne ågra av hans nötter svarade han
 - Gå och dö!
och det gjorde hon.

För att sedan åtföljas av låten Kapitalismen
den förvirrade moderaten i vår klass blev arg och undrade om man får spela sådana låtar offentligt?
vi förklarade mycket snält och diplomatiskt hur forlkhögskolor vuxit fram och andan som råder på dem.
Men sa oxå att vänsterns kärlek är så stor att han oxå får plats.
 - Jag vill inte få plats i den! svarar han buttert.

Hur som haver,
dagen gick åt till att leta Hugos.
Som vanligt var våra lektioner snarare sidospår än faktiska rödatrådar.
Jag och Sanna kom igång med vårat projekt om männskilga rättigheter

OCH MINA FOTON FRÅN HELSINKI ÄR PÅ FRAMKALLNING

för övrig fortsätter jag att kämpa med Peter och teori.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0