i-landsproblem

jag letar efter en färöisk visa utan för hödljudsång, alla sånger jag hitills har lyssnat på är väldigt lika kampsånger och progg, inte riktigt vad jag vill akompanjera mitt bildspel med foton och dikter...
jag kan ju alltid ta något klassiskt stycke, men det hade varit så roligt om det också kom från färöarna...
annars har jag tänt pelletsbrännaren och väntar på att vattnet ska bli varmt så jag kan ta mig ett långt bad, letar efter t'lt och campingpolare till P&L.
då jag är väldigt pratig och kramig skulle jag inte stå ut en vecka själv.

Kommentarer
Postat av: Em

Mm, jag vill ocksa ta ett varmt bad! Det ar busvader har...



Tihi, sma tygblojeungar! Det ar sa roligt, for nar man namner

tygblojor forsoker manga forsvara sig med att ''jamen, tygblojor

ar inte sa himla miljovanligt - man slosar ju pa MASSA vatten nar

de ska tvattas!''



Ja, det later ju mycket battre att anvanda sig av plastblojor som

jorden inte kan bryta ner. Jattesmart.



^^

2009-05-09 @ 16:29:44
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Em

Ja, den vaxer minsann! :D



Puss.

2009-05-11 @ 11:09:44
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Idah

Jag köpte med mig modern färöisk musik hem: TYR och Solveig. Och något mer har jag för mig. Solveig är kanske bäst eftersom hon är Färöarnas största artist just nu. Favorit är "Aldan" dock, med Annika Hoydal eller folkvisan om Benediktsson...

2009-05-11 @ 12:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0