vi kanske ses nån gång igen

det är när ågren kväver och skrattar
tillsammans med pekpinnar och outtalade ord
som jag inte vill vara själv, men jag orkar inte med något annat
hade gärna varit i ahlafors på en rockbar eller bara i en stuga i grebbestad
men jag orkar inte
vill inte skämmas
vill inte behöva ångra
vill inte bli påmind
vill inte få mail på fb
vill inte vänta på mail

så jag lyssnar på CM och packar för en vecka av Kärlek och Fred, jag tror på det, jag måste tro, helt enkelt för att jag inte har kvar något annat att tro på. Kom hit och håll om mig.

en vän säger menande "Jag har också känslor" jag vet, käraste, jag vet, men allt är så absurt, dimmigt och abstrakt.

tvinga aldrig drömbilder med fakta

Kommentarer
Postat av: felis

oj. jag vet inte hur man svarar på sånt, annat än tack. vilket får en att låta så jäkla självgod eller något liknande, så jag säger tacktacktack istället. och för övrigt: färöarna. jag är officiellt avundsjuk.

2009-06-18 @ 23:03:10
URL: http://metromani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0