Intertextualisera, gissa låtarna

jag har så svårt att balansera
mellan tygghet och panik
   
                                                         när dina ögon ser mig, som ingen annan
för att sedan helt sonika glida förbi

(dina ögon som krossar min värld)

Jag vet inte, du kanske badar för ofta
eller
så är du bara typen som
                                            ser ut som ett mirakel
                                                                                    i sina lockar
 
jag skrek poesi!
och du nickade och log,
så jag skrek romantik
                                     

                                               (och nykter utav vin och full av längtan är det lätt att säga fel och tänka rätt)

men du sa något om realism
ett svårt ord
                     som jag
                                    aldrig riktigt har förstått

och du klipte mina vingar
                                              I din hand låg skärvorna av en älva

Jag kanske vill styra och hindra dej
Jag vill ta din hand
                                   
                                  och kyssa dina röda  läppar
           

      egentligen

vill jag bara känna dina händer
under jackan
                      
                         när vi ser den första snön




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0