förvirring

jag känner mej frustrerad, förvirrad, glad, tom, ledsen, stressad, upprymd
jag har inte landat
jag flyger och faller, dunsar och flyger
och jag vet att detta är likt exakt det jag skrev i min dagbok hösten 06
men det är inte på samma sätt
trotts att kännslan är lite densamma
denna gången är inte framtiden avgrundsdjuptsvart bara en halvmeter framför mig
jag är bara,
jag vet inte
nu har hon til och med tappat talförmågan
jag slingrar, jag vet
lever på gammla meriter
bara ett tag till
bara tills jag vet hur jag ska förhålla mig till mig själv.
tro mig, det är bra, det går bra, kompis, det går bra
jag vet bara inte vem jag är.
just nu känns det som jag är nio och förpubertal, igen

men jag blundar och väntar på bättre tider
springer runt, är inte alltför djup,
framkallar foton, gör dokumentärer
pratar och skrattar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0