crap

"Nej, vi tar ju inte prover på vårat vatten" deklarerar miljöansvarig för kommunen.
Göteborg, som kollar sitt drcksvatten har vetat om att vattnet varit odrickbart sne i tisdags, och vidtagit åtgärder.
när ca 400 av Lilla Edets invånare ligger i magsjuka, så kollar man vattnet, och se.
det var odrickbart.
Tack.
Känns jävligt bra att ligga magsjuk å missa två dagrar med lön, ev får jag sjukpenning :)
wehow.

annars har de senaste dagarna i skolan varit massa mys och roliga,
de har ägnats åt språk och kultur
man fick välja diverse aktiviteter och mina dagara såg ut såhär:

Onsdag
Poesi, läsa och diskutera poesi i fotöljerna i bibban, lagom mjukstart på dagen
Vad är språk? ett värdelöst föredrag om vad språk egentligen är och hur det uppkom.
Et eventyr. jon, min danska lärare läste sagor av HC. Anderssen på modersmålet. återigen i bibban, och mysigt
Sing/songwriters ur ett kninnligt perspektiv, Fia prata om, och spelade massa sköna kvinnor :)
Avslutades med det finska dramat Mannen utan minne. småkul berättelse

Torsdag
I HC. Anderssens fodspår, mjukstart med jon som pratar om och läser HC Anderssen
Retorik, hemligeten, lite allmänna tips om hur att tala framför folk och roliga små övningar
Runt i Danmark- hjälp! läsa karta.
Kreativt skrivande- jag har kommit över två skräcker, att skriva snabbt och utan att det blit perfekt, och dessutom läsa upp skiten. hur duktig är jag inte?

nu ska jag lägga mej, igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0