x

min dröm om att ge mig ut som volontär i ett halv år eller år
vaknade återigen till liv
Beate, vår rektor visade bilder och berättade
om hennes volontärresor till Afghanistan
hennes glöd i ögonen smittade
men jag blir så trött på irrelevenata frågor från oförstående lyssnare.
Det var inte Beates fel att USA bombade Iran, Irak och Afghanistan.
Det hade ingen norsk volontär kunnat ändra.
Hon bara fanns där med ett projekt som redan varit igång långt innan USA kom in i bilden

Dagen fortsatte med körning
sedan teori

Efter en lång dag kom jag trött, hungiorg och småsur hem till
värme, kärlek, mat och glädje
klyschiga ord, men så var det

Pappas kollegor var där och lagade mat från Iran
hans son som var med bar betydande likheter med Navid,
född i Theran, musikalisk och jätte trevlig
Hans pappa var en riktig mysfarbror
"Nej tack, inget vin, och det är inte för att jag är muslim, jag kör ikväll ;)"
Biggan en söt tant som var med redan under
swingens tid på 50 talet
och Lova, som lovade att det var okej att knaraka låtar även om man är 32.
som uttröttligt såg på fotografier och kommenterade dem.

Nu sitter jag på jobbet med mitt rosa té som smakar hallon och små lyckliga barntjut i bakgrunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0