måndagskvällsförvriden

solning och årets första bad.
jag tror att jag badade fler gånger igår än jag gjorde under hela förra sommaren.
seger.
Sen gjorde vi Trollhättan osäkert.
Först Strandgatan som var lagom lojt men med en doft av Franskarivieran
och där baren stängde kl 23. och jag tror att det var efter den tredjedrinken som min nya kofta försvann
såklart
På Butlers hittades trevliga  människor.
Men ölen som den snälla spanjoren bjöd hela baren på behövdes inte.
Efterfest med gitarrspel, politiska diskusioner, lite gråt, fylla och en gotlänning

Ja, jag är hård som stål när jag fått i mig alkohol. outhärdlig, promiskuös
När jag fått ragg eller däng vinglar jag hem till min säng där jag är lika makalös
Sen blir jag ömklig och mjuk, patetiskt fyllesjuk och gnäller fram en och annan tår.
jag kryper upp hos dej, som viskar: Det är okej. Och  kysser mitt smutsiga hår

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0