X

lille skutt och skalman skulle ut och gå
men skalmans zombie klocka hade som vanligt ringt
lille skutt stampa med foten i golevt
skalman skrattade och följe med

och det var först när jag satt på golvet i mitt rum
med B:s stora bruna ögon fästa på mig
som jag förstod det sjuka
att jag nog påverkades mer än jag har trott
av att sitta i trosor o linne i hans säng medans jag hör hur han vässar kniven.
3 mil från närmsta granne
2 decemeter snö i en stor svart skog
hur han gömt undan alla telefoner och jag vågade ändå inte ringa
viste att det skulle ta minst 20 minuter innan pappa kom

hur jag försökte rikta bort den från honom och från mej.

skräcken och ågren hjälpte mej att vaka hela natten.

(jag vill ha ett kollegieblock)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0